Zákon o odbornom vzdelávaní je legislatívna norma, ktorá doposiaľ nepriniesla v praxi žiadne kvalitatívne zmeny v oblasti prípravy žiakov pre potreby trhu práce.
Napriek širokému personálnemu obsadeniu rôznych koordinačných orgánov ako: Rada pre odborné vzdelávanie a prípravu , Krajské rady, 15 pracovných skupín pre jednotlivé sektory, Sektorové rady v rámci projektu Národná sústava povolaní, Fond rozvoja odborného vzdelávania a prípravy, ku dňu 28. februára 2013 nebol k dispozícii žiadny materiál týkajúci sa analýz a prognóz trhu práce a nie sú informácie o uplatnení absolventov v uvedenej štruktúre k dispozícii. Samosprávne kraje by mali vytvárať regionálnu stratégiu odborného vzdelávania a prípravy v súčinnosti s vyššie menovanými subjektmi Samosprávne kraje však nemajú žiadny relevantný podklad pre racionalizáciu alebo podporu jednotlivých SOŠ a ich odborov.
Zamestnávatelia zjavne (najmä v priemysle) nejavia záujem o vstup do podpory odborného vzdelávania, nakoľko súčasná situácia na trhu práce im dáva bohatý výber absolventov.
Navrhujem zrušiť všetky nefunkčné rady, orgány, fondy, pracovné skupiny atd. Ponechať kompetencie pri výbere strednej školy výlučne na žiakovi a rodičovi.
Napriek širokému personálnemu obsadeniu rôznych koordinačných orgánov ako: Rada pre odborné vzdelávanie a prípravu , Krajské rady, 15 pracovných skupín pre jednotlivé sektory, Sektorové rady v rámci projektu Národná sústava povolaní, Fond rozvoja odborného vzdelávania a prípravy, ku dňu 28. februára 2013 nebol k dispozícii žiadny materiál týkajúci sa analýz a prognóz trhu práce a nie sú informácie o uplatnení absolventov v uvedenej štruktúre k dispozícii. Samosprávne kraje by mali vytvárať regionálnu stratégiu odborného vzdelávania a prípravy v súčinnosti s vyššie menovanými subjektmi Samosprávne kraje však nemajú žiadny relevantný podklad pre racionalizáciu alebo podporu jednotlivých SOŠ a ich odborov.
Zamestnávatelia zjavne (najmä v priemysle) nejavia záujem o vstup do podpory odborného vzdelávania, nakoľko súčasná situácia na trhu práce im dáva bohatý výber absolventov.
Navrhujem zrušiť všetky nefunkčné rady, orgány, fondy, pracovné skupiny atd. Ponechať kompetencie pri výbere strednej školy výlučne na žiakovi a rodičovi.