Som takisto za zrušenie druhého cudzieho jazyka na SOŠ - nie len učebné, ale aj študijné odbory, naši žiaci nevedia poriadne ani po slovensky, nie ešte dva cudzie jazyky a nehovoriac o tom, že ukrajujeme z odborných predmetov. Žiak predsa išiel na túto školu s tým, že chce študovať odborné predmety a nie cudzie jazyky, ako ho má škola pripraviť na prax alebo VŠ keď na to nemá dostatok vyučovacích hodín, lebo ich museli "obetovať" pre druhý cudzí jazyk.
Druhý cudzí jazyk
Zuzana- Guest
- Post n°2
Súhlasím na SOŠ
Druhý jazyk na SOŠ je naozaj zbytočný aj pre študijné odbory. Boli by sme veľmi radi, keby sa žiaci dokázali naučiť aspoń jeden cudzí jazyk poriadne a tam by sa mohli u niektorých študijných odborov pridať disponibilné hodiny odbornej konverzácie, zameranej na ten ktorý odbor. Napr. hotelové akadémie - konverzácia recepčných, obsluhujúcich a pod. Neustále berieme do úvahy iba to, čo vyhovuje učiteľom, ale nie to čo vyhovuje deťom, bohužiaľ.
ucitel- Guest
- Post n°3
Druhý cudzí jazyk
Nesuhlasim s preklasifikovaním druhého cudzieho jazyka na volitelný predmet. V dobe nedostatku financii v skolstve by to v praxi znamenalo uplne zrusenie 2.cudzieho jazyka, nakolko riaditelia skol by si nemohli dovolit taky ,,luxus,, ako je zamestnavanie ,,ucitelov jazykarov navyse".
Ziakom s IVVP psycholog alebo specialny pedagog vystavi odporucanie, aby z druheho cudzieho jazyka neboli klasifikovani a pre ostatnych ziakov je to iba plus ked sa naucia zaklady dalsieho jazyka. V case ked anglictina je pri hladani prace samozrejmostou a o prijati uchadzaca casto rozhoduje znalost druheho jazyka je priam nonsensom ked druhy cudzi jazyk v skolach zrusime. Povazujem to za spiatocnictvo. Pri sucasnej hodinovej dotacii ked napr. na ZS su pre druhy cudzi jazyk vyclenene 4 hodiny (statny vzdelavaci program) predsta nemoze nikto tvrdit ze je to pre ziakov nezvladnutelna zataz. Ziak sa nauci zaklad jazyka v ktorom moze na SŠ pokracovat podstatne mensim tempom, ako keby sa s jazykom stretol prvy krat az na SŠ. A komu jazyk nesadne, ma stale moznost zvolit si na SŠ iny, ktorý mu pojde lepšie. Takze jednoznacne zachovat 2.cudzi jazyk v sucasnej podobe.
Ziakom s IVVP psycholog alebo specialny pedagog vystavi odporucanie, aby z druheho cudzieho jazyka neboli klasifikovani a pre ostatnych ziakov je to iba plus ked sa naucia zaklady dalsieho jazyka. V case ked anglictina je pri hladani prace samozrejmostou a o prijati uchadzaca casto rozhoduje znalost druheho jazyka je priam nonsensom ked druhy cudzi jazyk v skolach zrusime. Povazujem to za spiatocnictvo. Pri sucasnej hodinovej dotacii ked napr. na ZS su pre druhy cudzi jazyk vyclenene 4 hodiny (statny vzdelavaci program) predsta nemoze nikto tvrdit ze je to pre ziakov nezvladnutelna zataz. Ziak sa nauci zaklad jazyka v ktorom moze na SŠ pokracovat podstatne mensim tempom, ako keby sa s jazykom stretol prvy krat az na SŠ. A komu jazyk nesadne, ma stale moznost zvolit si na SŠ iny, ktorý mu pojde lepšie. Takze jednoznacne zachovat 2.cudzi jazyk v sucasnej podobe.
|
|